сряда, 10 април 2013 г.

Блогърите и Avene: успешното събитие за блогъри


Вчера френският козметичен гигант Avene се осмели да организира събитие за блогъри и това, естествено ме провокира да се позамисля по голямата тема за комуникацията с блогърите у нас. Никак не случайно използвам именно глагола „осмелявам се”, тъй като независимо, че това е една от най-модерните форми на таргетирани събития, у нас подобни никак не се правят често. Дали, защото клиентите все още не оценяват докрай необходимостта от установени отношения с „ресорните” блогъри или пък „тези хора” – блогърите, де,  все още се оказват едно мъгляво понятие, събирателно за хора, които нещо-си-там пишат по някакви-си-там темички…
Без да се спирам на емоционален анализ (какъвто определено напира в мен) на това последното, искам да споделя някои много добри хрумки, взети от вчерашното събитие, които надявам се, да успеят да вдъхновят или пък – „окуражат” още компании за предприемане на „първата крачка” по пътя към блогърите.

Първото нещо, на което искам да обърна внимание е, че от Avene определено бяха се постарали да поканят блогъри. Ама не журналисти или хора, с постоянен абонамент за събития, на които има вино и безплатни тестери… Освен това, броят на блогърите –гости беше внушителен за подобен род събития, което пък е резултат от това, че никой от компанията не е решил, че разбира от всичко, а за организирането на блогърско събитие са се обърнали естествено към блогъри, които се занимават с комуникации и те, от своя страна, съвсем успешно бяха достигнали до желаната аудитория. Това е една сериозна точка в плюс за Avene и още по-сериозна в минус за всеки, който си мисли, че Гугъл ще му каже всичко и блогърите ще се отзоват „под строй” на всяко събитие, поканени от всеки човек и буквално „примамени” от нещо безплатничко J

Другото нещо, което определено ме впечатли, беше фактът, че сценарият беше адаптиран към характеристиките на аудиторията. Така че, освен задължителните презентации с много пълнеж и мако конкретика, разказани пламенно от експерти на марката, към тях се включи и човек, който каза пет приказки на езика на блогърите. Борил Богоев (организатор на събитието, блогър и онлайн маркетинг специалист) излезе пред женската-блогърска аудитория и обърна събитието в посока – блогърите и техния конкретен интерес към марката и нейните продукти. Той представи три аргумента защо блогърите биха искали да пишат за това събитие и какво Avene ще направи за тях. Ясна, точна и конкретна win-win ситуация, в която изобщо не си мислете, че става въпрос за пари. Който познава блогъри или се опитва да блогърства знае, че в основата на личното предизвикателство за поддържане на личен/професионален дневник, седи някаква идея. И именно идеите са тези, които „палят” блогъри, всичко друго е второстепенно. Е, Борил представи три идеи, развити в алтернативи, като разбира се, остави последната дума на гостите. На тяхната свободна воля да пишат или не, каквото и да е, да хвалят или хейтят. Единственият апел беше да са искрени в писането си, което пък е другото най-важно нещо за блогърите. Факт.

Всъщност, отивайки на това събитие, ако трябва и аз да съм максимално искрена, не планирах да пиша. Провокирана бях обаче от добрата организация и личното отношение към добре дефинираната аудитория. А това вече е друго нещо, за което определено си заслужава да се разкаже и … както се казва, да се сподели.
Защото добрите практики, трябва да се споделят, нали?!



Към PR@Festivals - страницата на най-добрите комуникационни камапании

4 коментара:

vanina@styleinspiratrice.com каза...

Поздравления за материала и погледа върху събитието, който напълно споделям! Когато се подхожда професионално към нещата, ефектът е видим (и то - по хубав начин).
Вдъхновяващите примери наистина са за споделяне!

www.styleinspiratrice.com

MaquiLab каза...

Още повече ме е яд, че не можах да присъствам - но искрено се надявам това да не е последното такова събитие. Харесва ми идеята, че "блогър се грижи за връзката с блогърите". ПиАрите в България все още не са достигнали съвсем до идеята за това какво бихме могли им носим ние и какво те на нас. Но се събуждат, особено в последната една година... А това събитие май се оказа и допълнителен будилник, за който можем да сме само благодарни :)

Vessy Mineva каза...

Напълно съм съгласна за това, че добрите идеи трябва да се споделят, още повече имайки в предвид популярността на цялата блогърска гилдия в БГ...

PR. Rhetoric. Media. каза...

Дами, коментари като вашите, със сигурност са една от много приятните причини човек да блогърства! Благодаря! :)

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)