сряда, 10 април 2013 г.

Блогърите и Avene: успешното събитие за блогъри


Вчера френският козметичен гигант Avene се осмели да организира събитие за блогъри и това, естествено ме провокира да се позамисля по голямата тема за комуникацията с блогърите у нас. Никак не случайно използвам именно глагола „осмелявам се”, тъй като независимо, че това е една от най-модерните форми на таргетирани събития, у нас подобни никак не се правят често. Дали, защото клиентите все още не оценяват докрай необходимостта от установени отношения с „ресорните” блогъри или пък „тези хора” – блогърите, де,  все още се оказват едно мъгляво понятие, събирателно за хора, които нещо-си-там пишат по някакви-си-там темички…
Без да се спирам на емоционален анализ (какъвто определено напира в мен) на това последното, искам да споделя някои много добри хрумки, взети от вчерашното събитие, които надявам се, да успеят да вдъхновят или пък – „окуражат” още компании за предприемане на „първата крачка” по пътя към блогърите.

Първото нещо, на което искам да обърна внимание е, че от Avene определено бяха се постарали да поканят блогъри. Ама не журналисти или хора, с постоянен абонамент за събития, на които има вино и безплатни тестери… Освен това, броят на блогърите –гости беше внушителен за подобен род събития, което пък е резултат от това, че никой от компанията не е решил, че разбира от всичко, а за организирането на блогърско събитие са се обърнали естествено към блогъри, които се занимават с комуникации и те, от своя страна, съвсем успешно бяха достигнали до желаната аудитория. Това е една сериозна точка в плюс за Avene и още по-сериозна в минус за всеки, който си мисли, че Гугъл ще му каже всичко и блогърите ще се отзоват „под строй” на всяко събитие, поканени от всеки човек и буквално „примамени” от нещо безплатничко J

Другото нещо, което определено ме впечатли, беше фактът, че сценарият беше адаптиран към характеристиките на аудиторията. Така че, освен задължителните презентации с много пълнеж и мако конкретика, разказани пламенно от експерти на марката, към тях се включи и човек, който каза пет приказки на езика на блогърите. Борил Богоев (организатор на събитието, блогър и онлайн маркетинг специалист) излезе пред женската-блогърска аудитория и обърна събитието в посока – блогърите и техния конкретен интерес към марката и нейните продукти. Той представи три аргумента защо блогърите биха искали да пишат за това събитие и какво Avene ще направи за тях. Ясна, точна и конкретна win-win ситуация, в която изобщо не си мислете, че става въпрос за пари. Който познава блогъри или се опитва да блогърства знае, че в основата на личното предизвикателство за поддържане на личен/професионален дневник, седи някаква идея. И именно идеите са тези, които „палят” блогъри, всичко друго е второстепенно. Е, Борил представи три идеи, развити в алтернативи, като разбира се, остави последната дума на гостите. На тяхната свободна воля да пишат или не, каквото и да е, да хвалят или хейтят. Единственият апел беше да са искрени в писането си, което пък е другото най-важно нещо за блогърите. Факт.

Всъщност, отивайки на това събитие, ако трябва и аз да съм максимално искрена, не планирах да пиша. Провокирана бях обаче от добрата организация и личното отношение към добре дефинираната аудитория. А това вече е друго нещо, за което определено си заслужава да се разкаже и … както се казва, да се сподели.
Защото добрите практики, трябва да се споделят, нали?!



Към PR@Festivals - страницата на най-добрите комуникационни камапании

Спечелете си награда и разкажете на всички



Интересен факт е, че 89% от мениджърите в света биха предпочели да не участват в професионални конкурси, просто защото не обичат да губят. Още по-любопитна е статистиката, представена ни от американския център MRC, според която едва 32% от собствениците на бизнеси се радват, когато са отличени с втора награда. Когато обаче наградата е „трета” или „бронзова” процентът на „доволните” мениджъри рязко скача - на цели „67%”.

Основният въпрос, свързан с участието в професионални конкурси още на ниво „да се включим или не”, си остава, можем ли да направим нещо повече, така че да спечелим награда и да имаме повод след това да се похвалим в публичното пространство. Точно заради това ви предлагаме няколко прости съвета, изведени от практиката, за това как бихме могли да увеличим собствените си шансове за успех при участие в конкурси. Някои от съветите бихме могли да използваме и още по-рано – докато се опитваме да убедим нашия мениджър защо е важно да се участва в професионални състезания и колко големи шансове имаме за успех.

Цялата ми публикация можете да прочетете тук.
Снимка: www.newtrend.bg






Към PR@Festivals - страницата на най-добрите комуникационни камапании

Чуй гласа на аудиторията си. Той казва много


Преди дни изненадващо за всички (!), открихме поредния мол в София. Следващите редове обаче не са посветени на темата за лъскавите търговски центрове и техния впечатляващ брой у нас. Посветени са на това колко важно е каквото и да правиш в комуникациите, да не забравяш да мислиш за аудиторията си. И ако си сигурен, че аудиторията ти се състои от „модерни европейци”, да не я таргетираш с визии като за „азиатци – традиционалисти”, например. Защото най-важното правило, що се отнася до аудиторията в комуникациите е: не прави това, което ти харесва на теб, а това, което знаеш, че ще със сигурност ще се хареса на публиката ти. Факт, е че понякога този, който разписва бюджета трудно преглъща собственото си его в подобни ситуации, но именно тук е ролята на специалиста по PR да го убеди кое би било най-добре за бизнеса му - директно и без излишни увъртания.




Като говорим за проучване на аудиториите, истинският проблем обаче далеч не се състои в очевадното несъответствие при доста български кампании, между профила на целевата аудитория и посланието, което е създадено „специално” за нея. Това, което се вижда на повърхността, както се казва, е само „върхът на айсберга”. Отдолу седи липсата на желание за инвестиции в предварителни проучвания на аудиторията от страна на значително по-голямото парче от „тортата” на клиентите на комуникационни услуги. Вероятно едно от най-устойчивите клишета в бизнеса се оказва именно определянето на профила на целевата публика. Резултатът – почти във всяко клиентско задание съществува едно и също „сегментиране” на аудиторията: мъже/жени, модерни, активни, със съвременно мислене и т.н. 



Цялата ми публикация можете да прочетете тук.
Снимка: www.newtrend.bg






Към PR@Festivals - страницата на най-добрите комуникационни камапании

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)