сряда, 30 януари 2013 г.

Cannes Lions PR/Silver: Сайт за (не) запознанства




Cannes Lions PR 2012: Silver
Категория: Media, Arts and Entertainment
Име на проекта: MIS MATSCH
Име на клиента: GÖTEBORGSOPERAN
Име на компанията: FORSMAN & BODENFORS Gothenburg, SWEDEN






Кампанията:

Централна тема в един от най-известните в света мюзикъли „Уестсайдска история” е любовта, която се противопоставя на всички условности или с други думи – любовта, въпреки всичко. Статистиката показва, че в Швеция, 50% от населението се състои от необвързани хора, като повечето са на възраст между 18 и 30 години. Според изследванията, същите тези хора не са посещавали никога или пък са посещавали изключително рядко оперни спектакли. В резултат на данните, екипът, свързан с организация на „Уестсайдска история” в Швеция, стартира кампания, насочена изцяло към този интересен и любопитен таргет. Водени от основната тема в спектакъла, организаторите решават да създадат необичаен сайт за запознанства, в който след набор от въпроси, всеки може да открие човека, с който би си подхождал най-малко. Нещо повече – включилите се в кампанията са поканени заедно с половинката, с която най-малко си подхождат, да посетят спектакъла. За подпомагане популяризирането му и кампанията към него, организаторите използват в допълнение- печатна и аутдор реклама. Научили веднъж за кампанията, повечето вестници и блогове в страната я превръщат в една от най-актуалните си теми, като резултатът от всичко това е – „Уестсайдска история” се превръща в мюзикъла, продал най-много билети за последните 5 години с общо над 92% заети места в залата. 



Резултатите: 

Импресиите на сайта на кампанията са над 80 000, като над 5 000 души откриват в него своята противоположна половинка. Най-големите шведски вестници публикуват статии за него, което в крайна сметка се отразява и на продажбата на билети за мюзикъла, като дялът на таргетираната аудитория, която посещава постановката, възлиза на 62%.


Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals







Как да бъдем още по успешни в убеждаващата си комуникация


През последния месец, по време на информационната кампания около референдума, в медийното пространство се появиха различни примери за целенасочена комуникация. Някои от тях бяха ефективни и реализираха предварително зададените си цели (които в конкретния текст разграничаваме комуникационните цели от преките резултати от вота), други – разбира се, не успяха. Без намерение да изпадаме в детайлен анализ на това кой и какво (не) успя да реализира със своята целева комуникация, предлагаме няколко съвета за бърза и лесна организация на ефективни публични изяви.


Цялата ми публикация можете да прочетете тук

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)