петък, 1 март 2013 г.

Cannes Lions PR/Silver: А ти нави ли си крачола?

Cannes Lions PR: Silver
Категория: Charity and Not for Profit
Име на проекта: REMÁNGATE
Име на клиента: ARCANGELES FOUNDATION
Име на компанията: PROXIMITY COLOMBIA Bogota, COLOMBIA





Кампанията: 
Колумбия е третата страна в света с най-много противопехотни мини, заровени в земята. Дори днес, всяка минута някъде из джунглите избухва по една настъпена мина, невидима за невъоръженото човешко око. Точно заради мащаба на този проблем, фондация ARCANGELES FOUNDATION предприема кампания за популяризирането му. Идеята, на която се осланя цялата кампания, е проста – извеждане на преден план на общ символ, който да се превърне в разпознаваем знак за съпричастност. В случая, символът е навит крачол до коляното на единия крак. Без какъвто и да е бюджет, но водени от идеята за създаване на публичен диалог по темата, организаторите увещават поредица от известните в страната личности, които да се включат про боно в кампанията и да станат нейни лица. Информацията за предстоящия ден, в който всички са призовани да навият крачола си, се разпространява лавинообразно в медиите, като съпричастността си показват десетки колумбийски звезди, политици, фирми и марки.

Резултатите: 
С едва $12 000 първоначална инвестиция, организаторите на кампанията постигат публичност и медиен интерес в размер на над $1 милион. Хиляди колумбийци си навиват крачолите в деня, определен за това. Най-известните марки в страната поставят изображение на крак с навит до коляното крачол в своите лога, а създаденият публичен шум генерира натиск върху правителството и в резултат – Конгресът гласува закон за забрана на противопехотните мини, който никога допреди това не е бил на дневния ред на политиците.



Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.
PR@Festivals в YouTube.

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)