петък, 8 март 2013 г.

Cannes Lions PR/Gold: Кампанията, която променя политики

Cannes Lions PR 2012: Gold
Категория: Best International PR Campaign
Име на проекта: YASUNI ITT
Име на клиента: ECUADOR GOVERNMENT
Име на компанията: MARURI GREY Guayaquil, ECUADOR






Кампанията:
Паркът The Yasuni ITT в Еквадор е един от най-богатите биорезервати в света, дом за изключително редки видове от флората и фауната. В почвата под резервата, обаче е открито огромно нефтено находище, което по предварителна оценка възлиза на около 846 милиона барела, равни на приблизително 72 милиона долара. Дилемата на властите в страната е свързана с това дали да се извади находището и с това да се даде огромен икономически тласък на развитието на Еквадор или да се запази непокътнатостта на резервата. Чрез тази кампания, управляващите доказват, че вместо да избират, могат да получат и двете. Това става като се организира световен форум, на който са поканени местни и световни лидери, запознати са с въпроса и екологичните последствия при евентуално разработване на нефтеното находище и им е предложено да се включат активно в опазването на световното биобогатство в парка по един доста неочакван начин – като съберат пари, за да изкупят нефта на Еквадор и го оставят непокътнат в почвата. На самия форум са поканени лидери на мнение и десижънмейкъри от световна величина, като сред най-важните срещи е официалната среща между Президента на Еквадор с един от най-големите еко-активисти – Ал Гор.


Резултатите: 
В резултат от организираната среща, буквално цялата планета започва да говори за парка Yasuni ITT. Повече от 50 страни, политици, официални лица, частни компании, известни личности между които и Едуард Нортън и Леонардо Дикаприо се включват в инициативата. Резултатът – набрани са 116 милиона към декември 2011, а плановете за разработване на находището са прекратени.



Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.
PR@Festivals в YouTube

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)