вторник, 27 март 2012 г.

Събитие на дъното на океана


Да покориш дъното и... киносалоните


Вчера световните медии гръмнаха с новината, че американският режисьор Джеймс Камерън е „кацнал” на дъното на Марианската падина. Евала! Дълбок поклон пред смелостта, желанието и постоянството на този човек – все черти, доста редки в наше време. Особено редки пък, когато става въпрос за хора с изключителни възможности,  които имат избор да инвестират в каквото си искат или – разбира се, да не инвестират в нищо. Просто да си седят кротко под някоя палма, да съзерцават океана и да чакат просветлението да ги порази свисше.
            Тъй като няма нищо случайно на този свят, камо ли – когато става въпрос за реализирането на проект, чиято подготовка отнема седем години, след поредното видео от потапянето на авторската подводница, изведнъж „ми просветна” защо Камерън е избрал да се потопи точно вчера - 26 март. И въпреки, че този ден си беше на пръв поглед най-обикновен понеделник в края на март, то, спрямо световната премиера на Titanic 3D, обявена официално за 4 април, изборът на “момент за спускане” се явява никак не случаен. И много PR-ски (този път в най-положителния смисъл на тази дума).
Десетина дни преди филмовата премиера на мегапродукцията, емблематична за края на 90-те, екипът със сигурност имаше нужда от криейтив, който да върне интригата и вниманието на зрителите обратно към идеята за Титаник. Прогнозите, свързани с евентуалния интерес на зрителите към 3D варианта, никак не кореспондираха и наполовина с интереса, който този абсолютен хит предизвика по целия свят преди малко повече от 15 години. Много от хората, отишли да го гледат тогава по много пъти, днес са по-възрастни, по-мъдри, не знам дали по-малко романтични, но със сигурност по-трудно впечатлими откъм филмови ефекти. На фона на появилите се суперпродукции през последните години, технологичният „Титаник” от 1997-ма днес изглежда като обикновена мелодрама. И точно преди да се появи по кината възможността за ново 3D изживяване в ледените води на Океана, интересът към водната шир изведнъж стана по-актуален от всякога. Кадрите от новото океанско приключение на Камерън от вчера, сигурна съм, ще съпътстват новината за новия „Титаник” през цялата следваща седмица. И понеже всеки от нас е подвластен на огледалните неврони в мозъка си (по изследване на Линдстрьом, за когото ще ви разкажа към края на седмицата), със сигурност броят на хората, на които им се прииска да се „потопят” и да изживеят „досега на водата” ще се увеличи драстично, спрямо предварителните проучвания. И – ще се превърне в сигурен и много добър пример за комуникационна кампания, реализирана около много специално събитие, което цели да предизвика интерес към даден продукт, като се използват възможностите на Ефекта на доминото. И солиден бюджет, разбира се, но това е ... един съвсем отделен въпрос. Затова, още веднъж - Браво, Камерън!

Menu(Do not Edit here)

Follow by Email

Slider(Do not Edit Here!)