петък, 16 март 2012 г.

PR на St. Patrick’s Day



Два бранда в надпревара за „зеления” празник


Замириса на пролет и „зеленият” ирландски ден не закъсня да се появи в календара. Независимо, че този голям ирландски празник все още няма никакви традиции у нас, утре (17 март) двата най-големи местни бранда – GUINNESS и JAMESON и на родна почва ще дадат всичко от себе си, за да ни докажат, че определено си заслужава поне веднъж в годината да отдадем дължимото на бохемския патрон – свети Патрик.
            Тъй като от години лично адмирирам начина, по който ирландците са превърнали „споделянето на по чашка” в своя национална религия, определено ми е интересно какво правят брандовете в България, така че да привлекат вниманието и на най-големите скептици (за това какво са направили брандовете в Дъблин, можете да прочетете в един от любимите ми PR пътеписи тук).
            Изключително добро впечатление ми направи ненатрапчивата онлайн кампания на GUINNESS. В дните преди празника, официалният сайт Guinness.com прилича повече на микросайт, отколкото на скучен фирмен адрес. Влизаш и …веднага биваш приканен да се включиш в „националното тържество” с поне едно виртуално „Наздраве!”. Резултатът – няма как да не ти се прииска да се „преброиш” и ти, докато спонтанно започваш да изброяваш на ум всичките си достойни приятели, които също биха се изкефили да бъдат включени в бройката. Следва почти интуитивно споделяне в личния профил или на стените на верните другари, разбира се - във Facebook. Оттук се стига директно до приложението в социалната мрежа. За да те надъха още повече и да потвърди факта, че си на „прав” път, докато кликаш по стъпките на тъмната бира, там те посреща каунтър, който отброява колко много са станали феновете, които споделят огромната виртуална наздравица с GUINNESS по целия свят. Е, няма как да не кликнеш още веднъж на COUNT ME IN!
            Въпреки, че от JAMESON не са подходили толкова креативно в онлайн пространството, офлайн – обещават да се отчетат подобаващо. Миналата година не успях да отида на голямото зелено парти във Военния клуб, но отзивите след него бяха много позитивни. Тази година от екипа на бранда обещават още по-голямо парти. Това, което на мен лично не ми допада в предложението им е локацията, но… убедена съм, подобен „дребен” детайл няма да се отрази на общото настроение.
            Независимо дали в някоя ирландска кръчма, вкъщи или на партито на JAMESON, определено си заслужава да си кажем „Наздраве”, най-малко- за здравето на онези, които истински умеят да се веселят!
            Наздраве!

P.S. Дни след събитието излезе и това по-обширно представяне на ирландски брандове, които по свое му отбелязват Деня на св. Патрик. Него можете да прочетете тук.

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)