PR-ът, журналистите и въпросът за
истината
Доц. Спасов изнесе данни от проведено
проучване между PR
специалисти и журналисти, според което:
79% от за питаните PR специалисти посочват, че в по-близкото или в по-далечното
минало са работили като журналисти;
Над 50% от запитаните PR специалисти допускат, че биха могли да работят като
журналисти;
Успоредно на това, ето как отговарят запитаните журналисти:
10.5% от журналистите заявяват, че работят и като
журналисти;
22.5% от тях заявяват, че вече са се занимавали някога с PR;
66% от журналистите могат да си представят, че биха могли да
работят като PR
специалисти;
Или с други думи, резултатите от
проучването показват силно размиване на границите между PR специалисти и журналисти – факт,
който е резултат от различни процеси – социални, икономически, дори исторически
– като се има предвид сравнително кратката история на PR у нас…

Или с други думи – докато няма
разграничение между PR
и журналистика в рамките на практиката, няма да има и разграничения между PR и реклама, платените
публикации ще доминират в медиите…и така по веригата, докато информацията
достига до леля Мария, която приема една новина за истина, само защото я пише
във вестника…
Решението? Колкото и банално да
звучи, май пак отиваме на ниво правила. И морал. И колкото и всички да се борим
почти непрекъснато за свободата си, явно в рамките на настоящия медиен
контекст, установяване на ясни правила за интерпретация на истината, с която се
борави, както в медиите, така и в PR, се оказва единственото възможно решение.