сряда, 21 ноември 2012 г.

Виното, аудиторията и криворазбраната „маркетизация”


Темата за аудиторията и това колко важно е правилното й определяне при реализация на каквито и да е комуникационни или PR техники, никак не е нова. Нещо повече – напоследък се хващам, че говоря за нея дори малко повече, отколкото ми се иска. Очевидно обаче, има нужда да си повтаряме едни и същи неща отново и отново, предвид това как аз (а сигурна съм и всеки друг, който има поне малко професионално изкривяване на тази тема) почти ежедневно откривам примери за това, че все още има маркетингови или PR практици, за които аудиторията се оказва някакво абстрактно понятие, което седи далеч, далеч извън пределите на единствения и всичкознаещ абсолют – собствената им персона.
И така – конкретният пример, който провокира по-горното встъпително излияние, идва от Домейн Пещера, като подарък с една нищо не подозираща бутилка вино. Предвид факта, че вкъщи консумацията на вино е на изключителна почит, чашите-подаръци с различни бутилки, никак не са нещо невиждано. Искрената ми изненада обаче, беше породена от откритието, че…чашата ЗА ВИНО е... БРАНДИРАНА! Ето това вече беше върхът!
Очевидно онзи, който е замислил, поръчал и платил този изключителен маркетингов акт по никакъв начин не се е опитал да си представи как подаряваната от него чаша ще влезе в директна употреба от клиентите му. Вероятно си е представял, как тя ще бъде наредена там някъде на бялата покривка по време на Коледно-новогодишните софри, гордо наместена измежду кристалния сервиз от баба и тук-таме мъждукащите се надписани чашки за ракия, вероятно от същия винпром…Идилия!
А това, че аудиторията, която предпочита да пие виното си от бутилка, купува, цени, опитва и най-важното – харчи парите си за вино, далеч не е тази с надписите, е една друга работа. Това, че за нея чашите са изключително важна част от ритуала на пиенето, а последното нещо на света, което дори и онзи, избрал да прекара няколко „незабравими” мига в компанията на вино именно от Винпром Пещера, би искал да включи в менюто, е чаша с лозунг, който да му напомня магазина, стоката, цената, плащането и прочее битовизми, също очевидно е факт, който седи встрани от вниманието на създателя на тази „маркетигнова акция”.
Резултатът от тази криворазбрана „маркетизация” (без да искам да съм лош пророк), мисля, че е очевиден. Ефективността – също. 

Menu(Do not Edit here)

Follow by Email

Slider(Do not Edit Here!)