вторник, 5 март 2013 г.

Най-големите митове за онлайн репутацията


Днешната тема е провокирана от мое скромно „проучване” в гугъл, по темата за онлайн имиджа и социалната репутация. След обстойно изчитане на намерените резултати на български език, останах меко казано шокирана от наличието на толкова много голям брой родни специалисти по онлайн имидж или репутация. Като оставя настрана това мое лично изумление, практически не броят, а качеството на експертизите, са нещото, в което определено съзрях интересен проблем. В голяма степен анализите и съветите гравитират около няколко точки, които повторени многократно от различни източници, определено биха могли съвсем успешно да заблудят някого нищо не подозиращ човек, че това да си имаш онлайн имидж си е фасулска работа, която всеки с кажи-речи сносен профил в една или повече социални мрежи, би могъл да си направи сам. Е, да де, но ако наистина ставаше толкова лесно, сигурна съм, че и вашият нюзфийд нямаше през последните дни да е задръстен с политически колажи, просто защото политиците щяха да са се погрижили за своята идеална онлайн репутация. И то – сами!


Ето още няколко от най-устойчивите митове, свързани с имиджовото онлайн позициониране:

Създаването и поддържането на профил в колкото се може повече социални мрежи е вероятно най-често повтаряният експертен „златен” съвет. И въпреки, че той е изграден върху истината, че търсачките обичат профилите в социалните мрежи и оптимизират ключовите думи, този инструмент никак не е достатъчен сам по себе си за поддържане на каквато и да е репутация. Той е само платформа, която обаче трябва да се пълни с качествено съдържание. Това всеки ден да публикуваш котенца в социалния си (не дай си Боже – корпоративен) профил, няма да добави стойност към името ви. Освен, ако не сте зоомагазин или ветеринарна клиника, разбира се.

Цялата ми публикация можете да прочетете тук.


Към Facebook страницата на PR@Festivals - мястото на най-добрите комуникационни кампании.

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)