вторник, 18 юни 2013 г.

Big Data Analysis за по-успешни PR кампании

Вероятно някои от вас, също както и аз доскоро, не знаят какво е това. Е, съвсем на кратко, Big Data (на български го мернах на доста места като „големите данни”), представлява технологичен феномен, който буквално обединява цялото ни „цифрово” или „онлайн” присъствие, поддържайки единно „досие” на всеки един от нас. В него се включва абсолютно всичко – от това какво, кога и как постваме в социалните мрежи, през какво, кога и къде плащаме с кредитната си карта, до това какви здравни изследвания кога сме си правили и резултатите им са излезли онлайн… Обемът на тези данни е гигантски и затова неслучайно явлението среща сериозна съпротива в целия свят. Скептиците вероятно с право го оприличават на материализация на представата за „Големия брат”. С други думи – става въпрос за огромен информационен ресурс, който би могъл да бъде използван вероятно срещу самите нас…

Ето малко любопитни данни, свързани с всекидневната употреба на Big Data в световен мащаб *:
60% от потребителите на мобилни услуги, не само, че не намаляват потреблението си, но и използват интернета на мобилните си телефони активно и в извънработно време – по време на вечеря и дори преди да заспят, докато лежат в леглото си.
66% от собствениците на смартфони спят с тях.
25% от собствениците на смартфони си проверяват профилите в социалните мрежи, докато вечерят със семейството.

*Данните са взети от отворена лекция в София на Ула Койуковски, вице-президент на сяветовната IT компания Comptel.



Цялата ми публикация можете да прочетете тук.
Снимка: www.newtrend.bg

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)