петък, 27 януари 2012 г.

След първите награди за събития у нас



Eventex Awards’2012

Както вече със сигурност сте разбрали (най-малко от различните социални медии), снощи тържествено се раздадоха и първите у нас награди за събития – Eventex Awards. Аз съм далеч от мисълта да преповтарям това, което вече се каза по отношение на статистиката кой с каква статуетка си тръгна (ако не сте разбрали, ето то тук можете да си го прочетете: http://prnew.info/razdadoha-pyrvite-eventex-awards-2011/), както и поради какви заслуги (обширно представяне на кампаниите и журито, както и коментар на различни гости, ще можете да прочетете във февруарския брой на SIGNCAFE).

Това, на което искам да се спра тук, обаче е един по-различен ъгъл на интерпретация или по-точно – на няколкото въпросчета, които неминуемо „заживяха” в пространството и между гостите след церемонията. Призовавам ви да се включите в моите разсъждения и да изкоментираме заедно отделните елементи, които мен (а и повечето настанени на моята маса снощи), силно развълнуваха. Ето някои от тях:

PR агенциите липсваха

В повечето категории бяха номинирани събития, които са силно разпознаваеми. Въпреки това, обаче, доста се изненадах, когато в тях почти не открих „следи” от PR агенции и техни мероприятия. Та нали събитийният мениджмънт е ключова технология от арсенала на PR? Нещо повече – толкова категорично е нейното значение върху „изграждането и поддържането на комуникацията между марките и техните публики” реализирана от PR, че през последните десетина години се откроява като самостоятелно направление… В тази връзка, защо на наградите за събития, участваха изключително малък брой PR агенции? Може би трябва да отчетем факта, че снощи ни бяха представени само шортлистнатите компании и събитията на PR агенциите не са преминали елиминациите?! Познавам родната ни PR среда – съмнявам се, че това е отговорът.

Кое събитие не е PR събитие?

За тези, на които поставеният въпрос звучи абсурдно – веднага отговарям. Една от всичките категории беше озаглавена „PR събитие”. В тази връзка естествено идва и въпросът – кое събитие, което е насочено към публиките на дадена марка и чрез което се цели определена ефективност, не е PR събитие? Нима събитията, представени в другите категории са частни събития, които нямат никакви претенции за реализиране на каквато и да е целева комуникация? На, дали.

Партньорствата и класическите медии

Искам да поздравя Events.bg за наградата им в категория „Медиен партньор”. За мен, както и вярвам -  за повечето от вас, това признание е напълно заслужено. Встрани от него, обаче, искам да се фокусирам върху факта, че трите шортлистнати кампании бяха все онлайн издания. Безспорно е значение на дигиталните медии в живота и работата на всеки един от нас, но въпреки това ми се струва, че не бива да пропускаме класическите медии. За всеки, който се е борил за партньорство с класическа медия, е ясно, че победата там е нещо  изключително важно и тя обикновено е резултат или на наистина добра идея, която медиите са подкрепили, или на изключително добре изградени и поддържани във времето взаимоотношения между бранда и конкретна медия или журналист. В този ред на мисли, отсъствието на класическите медии тук е …странно.

Въпреки въпросите, които повдигна вчерашната церемония, категорично трябва да признаем, че беше крайно време някой да се престраши и да организира подобни награди. Надявам се, че на Eventex Awards’2013 ще бъдат запълнени всички малки пропуски на тазгодишната организация и с времето този форум ще се превърне в наистина значим коректив за бранша. Организаторите на събития у нас го заслужават!

Ако не сте могли да присъствате на церемонията, все още имате възможност да я гледате тук: http://streamer.bg/en/320/filmpage.go


Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)