сряда, 13 февруари 2013 г.

Cannes Lions PR/Gold: Кризата с голия мъж

Cannes Lions PR 2012: Gold
Категория: Crisis and Issue Management
Име на проекта: THE NAKED MAN
Име на клиента: LA REDOUTE
Име на компанията: CLM BBDO Boulogne-Billancourt, FRANCE





Кампанията: 
През януари 2012 г., на заден план на снимка, илюстрираща продукт за деца, предлаган в един от най-големите световни онлайн магазини - La Redoute.fr, потребителите откриват, че в кадъра е попаднал чисто гол мъж. Този доста неприятен гаф бързо обикаля социалните мрежи и въпреки, че своевременно снимката е премахната, „голият мъж” се превръща втората най-обсъждана тема в Twitter. Естествено, оттам тя отива в заглавията на традиционите медии и дори влиза в някои телевизионни новинарски емисии. От екипа на електронния магазин решават да се възползват от тази огромна публичност като превърнат „дефекта в ефект”. Това става като разпространяват в социалните мрежи видео на един от мениджърите на сайта, в което дамата се извинява за причиненото неудобство, но обяснява, че то е част от кампания, която предвижда появата на „сгрешени” изображения в част от снимките, използвани в сайта (видеото можете да изгледате на финала на текста). Също така обявява, че това е началото на забавна игра и приканва потребителите да се включат в „търсенето” на 14 други сгрешени снимки, които са пуснати измежду останалите около 33 600 снимки в сайта. За по-малко от 48 часа, потребителите намират всички „сгрешени” снимки, като всяка една от тях бива споделяна в социалните мрежи, провокира десетки коментари и засилва лавинообразно интереса към кампанията. 


Резултатите: 

Основната цел на екипа на сайта е въпреки грешката, да направи така, че да си възвърне добрата репутация. Освен това да покаже, че марката държи на имиджа си и че я е грижа за това какво качество предлага на потребителите и феновете си. След своеобразната кампания, феновете на марката във Facebook надхвърлят 100 000, а позитивните публикации не могат да бъдат изброени. Видеото, с което кампанията стартира, е изгледано над 220 000 пъти за по-малко от 48 часа. 


 


Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.

Няма коментари:

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)