Eventex Awards’2012
Както
вече със сигурност сте разбрали (най-малко от различните социални медии), снощи
тържествено се раздадоха и първите у нас награди за събития – Eventex Awards. Аз съм далеч от
мисълта да преповтарям това, което вече се каза по отношение на статистиката
кой с каква статуетка си тръгна (ако не сте разбрали, ето то тук можете да си
го прочетете: http://prnew.info/razdadoha-pyrvite-eventex-awards-2011/),
както и поради какви заслуги (обширно представяне на кампаниите и журито, както
и коментар на различни гости, ще можете да прочетете във февруарския брой на SIGNCAFE).
Това,
на което искам да се спра тук, обаче е един по-различен ъгъл на интерпретация
или по-точно – на няколкото въпросчета, които неминуемо „заживяха” в
пространството и между гостите след церемонията. Призовавам ви да се включите в
моите разсъждения и да изкоментираме заедно отделните елементи, които мен (а и повечето
настанени на моята маса снощи), силно развълнуваха. Ето някои от тях:
PR агенциите
липсваха
В повечето
категории бяха номинирани събития, които са силно разпознаваеми. Въпреки това,
обаче, доста се изненадах, когато в тях почти не открих „следи” от PR агенции
и техни мероприятия. Та нали събитийният мениджмънт е ключова технология от
арсенала на PR? Нещо
повече – толкова категорично е нейното значение върху „изграждането и
поддържането на комуникацията между марките и техните публики” реализирана от PR, че през последните
десетина години се откроява като самостоятелно направление… В тази връзка, защо
на наградите за събития, участваха изключително малък брой PR агенции? Може
би трябва да отчетем факта, че снощи ни бяха представени само шортлистнатите
компании и събитията на PR
агенциите не са преминали елиминациите?! Познавам родната ни PR среда – съмнявам се, че това е
отговорът.
Кое събитие не е PR събитие?
За
тези, на които поставеният въпрос звучи абсурдно – веднага отговарям. Една от
всичките категории беше озаглавена „PR събитие”. В тази връзка естествено
идва и въпросът – кое събитие, което е насочено към публиките на дадена марка и
чрез което се цели определена ефективност, не е PR събитие? Нима
събитията, представени в другите категории са частни събития, които нямат
никакви претенции за реализиране на каквато и да е целева комуникация? На,
дали.
Партньорствата и класическите медии
Искам
да поздравя Events.bg за наградата им в
категория „Медиен партньор”. За мен, както и вярвам - за повечето от вас, това признание е напълно
заслужено. Встрани от него, обаче, искам да се фокусирам върху факта, че трите
шортлистнати кампании бяха все онлайн издания. Безспорно е значение на
дигиталните медии в живота и работата на всеки един от нас, но въпреки това ми
се струва, че не бива да пропускаме класическите медии. За всеки, който се е
борил за партньорство с класическа медия, е ясно, че победата там е нещо изключително важно и тя обикновено е резултат
или на наистина добра идея, която медиите са подкрепили, или на изключително
добре изградени и поддържани във времето взаимоотношения между бранда и конкретна
медия или журналист. В този ред на мисли, отсъствието на класическите медии тук
е …странно.
Въпреки
въпросите, които повдигна вчерашната церемония, категорично трябва да признаем,
че беше крайно време някой да се престраши и да организира подобни награди. Надявам
се, че на Eventex Awards’2013
ще бъдат запълнени всички малки пропуски на тазгодишната организация и с
времето този форум ще се превърне в наистина значим коректив за бранша. Организаторите
на събития у нас го заслужават!
Ако
не сте могли да присъствате на церемонията, все още имате възможност да я гледате
тук: http://streamer.bg/en/320/filmpage.go
1 коментар:
Креми, както е известно, аз не съм така любезна като теб, затова за събитието снощи, освен че ще се съглася с теб, ще добавя някои съображения. Ще започна с хубавите неща, а те са, че такова събитие има, че има такива награди, че залата беше хубава, че кетърингът беше приятен и добре аранжиран, че организаторите бяха любезни, че журито си е свършило работата и сигурна съм, наистина е отличило най-добрите от подалите заявки за участие(честито на всички, които спечелиха!). Май с това се изчерват добрите неща. Останалите, както се досещате, не са добри. Като започнем от твърде странните конкурсни категории, минем през лошия сценарии и организация, програмата, водещата, потенциалния конфликт на интереси в някои от категориите и други такива, за мен общият извод е в две посоки. Едната - има какво да се прецизира в концепцията, правилата и механиката на конкурса. И вторият - ако ще правиш награди за най-добро събитие, направи събитието на наградите такова, че да ни впечатли. Понеже това снощи, поне според мен, беше просто едно зле организирано събитие... Ако са нужни аргументи, с които да подкрепя казаното от мен - насреща съм. Иначе желая успех на конкурса, догодина се надявам и той, и награждаването да се получат по-добре. Вярвам, че у нас има достатъчно добри специалисти,които да свършат работата както трябва.
Публикуване на коментар