Fibank е един добър повод да си припомним колко е важно да бъдем партньори с блогърите. Колко е важно да ги познаваме, да се сприятеляваме с тях и като цяло - да се опитваме да изграждаме още по-хубави професионални отношения...
Без излишни подробности, ето какво научихме от това страхотно и много уютно събитие:
Мястото на събитието за блогъри, трябва да е неформално, точно каквато трябва да бъде и цялата комуникация с тях. Защото атмосферата изгражда контекст, който или ще ни държи дистанцирани, или ще ни подтикне към интересни разговори. В тази връзка, клуб или бар е по-добре от хотелско лоби, супер скъп и изискан ресторант или зала. Все пак блогърите са креативни хора, затова е важно да подходим и ние креативно към тях.
Специалният момент. Свикнали сме на "специални" събития да има "специално" откриване, речи и т.н "специални" неща. При събитията за блогъри - колкото по-малко формално "специални" неща има, толкова по-добре. В случая нямаше изобщо говорещи шефове и клиширани приказки. Имаше домакини и гости и това създаваше усещане, че сме наистина добре дошли на рожден ден!
Менюто и напитките. Изключително рядко на "специални" събития има бира. Ясно е защо - пие се много, не е рентабилно и не е дотам "изискано". На събитието на блогъри, обаче, когато целта ти е да ги въвлечеш в "небрежен", но конструктивен диалог, бирата се оказва някак задължителна, нали?
Подаръците. Както и при "специалните" събития, така и на по-личните и неформални събития за блогъри, трябва да има подарък за довиждане. Нещо, което да запази доброто впечатление от срещата и да се превърне във финален аргумент в полза на добрите отношения. Изборът на безмислен сувенир не е добра идея. По-скоро нещо практично, интересно или креативно. Бутилка хубаво вино, както бяха избрали и в случая домакините, е едно класически успешно решение.
Не на последно място, изключително важно е как ще въвлечем блогърите в нашия фирмен диалог. Какво ще поискаме от тях и най-важното - как точно ще го поискаме. Този момент в блогърските корпоративни срещи е изключително "тънък" и вероятно е най-същественият за това дали този вид комуникация ще бъде успешна сега и за в бъдеще или не. Ако при специалните събития "апелът" за съдействие е открит и ясен, то при тези, нещата трябва да са доста по-фино представени. Ясно е, че искаме блогърите да са ни приятели, но не бива да забравяме, че техните медии са си "техни" и именно от тях и тяхната спонтанност зависи дали, какво и как да публикуват в тях. Така че, вместо да ги натискаме да пишат за нас, нека ги вдъхновим и убедена съм, те сами не само ще пишат, но и ще говорят за нас във всеки удобен момент- онлайн и офлайн. А точно това за нас, PR специалистите, всъщност е най-важното!
Няма коментари:
Публикуване на коментар