вторник, 26 февруари 2013 г.

Трите думи в кризисния PR: открити, смели, искрени


Последната седмица беше шеметна. Независимо дали се занимаваме с политика или не, неизменно ежедневието на голяма част от нас беше повлияно от кризата в държавата ни, която дойде и отново потвърди собствената си същност: криза е всичко случващо се, различно от обичайното. Извинете ме, ако вече ви е дотегнало, както от тази дума, сама по себе си, така и от политическия контекст, в който тя пребивава последните дни, но …по това, което виждаме около нас, вероятно няма да е излишно да си припомним някои железни комуникационни правила за реакция при кризи. Защото мълчанието, липсата на яснота или информация, както и императивният тон, не са най-доброто, което можем да направим, когато журналистите подпалят телефона ни. Както и да го изключим, разбира се ….

Цялата ми публикация, можете да прочетете тук.
Снимка: DarikNews, Варна



Към Facebook страницата на PR@Festivals - мястото на най-добрите комуникационни кампании.

петък, 22 февруари 2013 г.

Cannes Lions PR/Bronze: Да си засадиш фактурата за ток

Cannes Lions PR: Bronze
Категория: Environmental PR
Име на проекта: PLANT THE BILL
Име на клиента: ENEL ROMANIA
Име на компанията: SAATCHI & SAATCHI ROMANIA, Bucharest, ROMANIA



Кампанията:
Като повечето компании, чиято дейност е свързана с издаване на фактури до абонатите, мениджмънтът на електроразпределителното дружество Enel – Румъния, решава да инициира мащабна акция, чрез която да прикани своите потребители сами да се откажат от използването на хартиени фактури за сметките си. За целта, обаче, решават да подходят иновативно и разпечатват фактурите върху хартия, създадена от сурови семена, която след като бъде заровена в почвата и поливана редовно - покълнва! В рамките на един месец, всички потребители на дружеството получават сметки си на такава хартия, като получават възможността вместо да я изхвърлят, да я засадят някъде, приканвайки ги към „зелен” начин на живот и отказ от хартиената фактура. 



Резултатите: 

След разпращането на фактурите, над 50 000 от потребителите на дружеството се отказват от хартиената и преминават към електронна фактура, с което към момента са спестени над 8 тона хартия. 


Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.
PR@Festivals във YouTube.

сряда, 20 февруари 2013 г.

PR и продуктовото позициониране


„Много мутренски очила имаш!
-Благодаря, подобно.”


Това са реплики от вероятно най-успешния български сериал „Под прикритие”, чрез които в рамките на сценария се позиционира известна марка очила. Тази сцена от филма, в която между другото и двамата й носители носят най-разпознаваемия модел на марката, естествено провокира темата за продуктовото позициониране и за това дали е възможно въобще позиционирането да бъде „елегантно”, ненатрапчиво или още повече – впечатляващо.

Цялата ми публикация можете да прочетете тук.

четвъртък, 14 февруари 2013 г.

Валентин, Трифон и комуникацията



Отново е 14-ти и отново общественото пространство е полято с обилна доза сърчица и вино. Въпреки динамиката в обществено-политическите и комуникационни процеси, някои неща остават непроменени и едно от тях е отношението на българина към днешните два празника. В контекста на тази „непромененост”, припомням какво сме си говорили за PR и специалните събития преди една година на този ден тук .

Днес искам единствено да добавя поздравления към Google за тази свежа и много впечатляваща, с оглед коментарите в нюзфийда ми във Facebook, начална страница. След като разгледах всичките им „влюбени” и „невъзможни” комбинации, нямаше как да не се подсетя за една кампания от PR@Festivals, основата на която е именно привидната любовна несъвместимост между хората. За тези, които не са се запознали с нея, кампанията може да се намери тук.









  








 



  


  

  


  

  


Весел празник и наздраве!




сряда, 13 февруари 2013 г.

Cannes Lions PR/Gold: Кризата с голия мъж

Cannes Lions PR 2012: Gold
Категория: Crisis and Issue Management
Име на проекта: THE NAKED MAN
Име на клиента: LA REDOUTE
Име на компанията: CLM BBDO Boulogne-Billancourt, FRANCE





Кампанията: 
През януари 2012 г., на заден план на снимка, илюстрираща продукт за деца, предлаган в един от най-големите световни онлайн магазини - La Redoute.fr, потребителите откриват, че в кадъра е попаднал чисто гол мъж. Този доста неприятен гаф бързо обикаля социалните мрежи и въпреки, че своевременно снимката е премахната, „голият мъж” се превръща втората най-обсъждана тема в Twitter. Естествено, оттам тя отива в заглавията на традиционите медии и дори влиза в някои телевизионни новинарски емисии. От екипа на електронния магазин решават да се възползват от тази огромна публичност като превърнат „дефекта в ефект”. Това става като разпространяват в социалните мрежи видео на един от мениджърите на сайта, в което дамата се извинява за причиненото неудобство, но обяснява, че то е част от кампания, която предвижда появата на „сгрешени” изображения в част от снимките, използвани в сайта (видеото можете да изгледате на финала на текста). Също така обявява, че това е началото на забавна игра и приканва потребителите да се включат в „търсенето” на 14 други сгрешени снимки, които са пуснати измежду останалите около 33 600 снимки в сайта. За по-малко от 48 часа, потребителите намират всички „сгрешени” снимки, като всяка една от тях бива споделяна в социалните мрежи, провокира десетки коментари и засилва лавинообразно интереса към кампанията. 


Резултатите: 

Основната цел на екипа на сайта е въпреки грешката, да направи така, че да си възвърне добрата репутация. Освен това да покаже, че марката държи на имиджа си и че я е грижа за това какво качество предлага на потребителите и феновете си. След своеобразната кампания, феновете на марката във Facebook надхвърлят 100 000, а позитивните публикации не могат да бъдат изброени. Видеото, с което кампанията стартира, е изгледано над 220 000 пъти за по-малко от 48 часа. 


 


Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.

понеделник, 11 февруари 2013 г.

PR, Pinterest и силата на визуалното убеждаване

През изминалата седмица се състоя ежегодният световен PR форум в швейцарския град Давос и вероятно един от най-значимите изводи след поредицата от срещи на отбрания кръг световни топ експерти по комуникации, е че ерата на визуалното убеждаване едва сега започва. След бумът на Facebook идва неизбежното време на Pinterest, категорични са специалистите.

Цялата ми публикация можете да прочетете тук.

събота, 9 февруари 2013 г.

‘Game Change’ – един бърз предизборен урок по „SPIN”


Филмът за кандидат-президентската кампания „Маккейн – Пейлин” е абсолютно задължителен за всички, които се занимават с комуникации, независимо дали имат сериозни интереси в политическия „SPIN” или не. В него има много от всичко и най-вече – от представата за маргиналния политик, която аз лично бих нарекла „провинциален комплекс”.

На кратко: това е история за една дама, която получава уникална житейска и професионална възможност, но възможностите й, капацитетът и средата й се оказват по-силни от нея и я засмукват неизбежно в „центрофугата” на политическата самозабрава. Интересен е, провокативен и – за мен лично – изпълнен е с доста поуки, които, независимо от отдалечеността на социално –политическия контекст, важат с всичка сила и за нашата географска ширина. С други думи – ‘Game Change’ (2012) е една добра и най-вече – поучителна подготовка за предстоящите ни четири последователни изборни години. 

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)