понеделник, 21 януари 2013 г.

Cannes Lions PR/Bronze: Да „преживееш” Алцхаймер


Cannes Lions 2012 PR: Bronze
Категория: Charity and Not for Profit
Име на проекта: ALZHEIMER EXPERIENCE
Име на клиента: ALZHEIMER FOUNDATION
Име на компанията: MARURI GREY Guayaquil, ECUADOR









Кампанията:

Това, което се знае от широката общественост за болестта "Алцхаймер", обикновено се свежда до нула и всеки научава подробно за нея само, ако той или някой от близките му се разболее. Поради тази причина, фондацията за борба с болестта на Алцхаймер в Еквадор, решава да създаде събитие, което да повиши интереса към болестта и нейните симптоми. Събитието е изключително просто, но с висок ехо-ефект. Само за един ден, основните стоки във всички магазини от най-голямата верига в Еквадор, биват разместени, така че, когато клиентите тръгнат да ги търсят там, където са свикнали, не ги намират. Това предизвиква недоумение, провокира въпроси и най-вече – всеки един от клиентите (много, от които постоянни), за минути е изправен пред изключително неудобна ситуация, в която търси нещо и не го намира. При плащане на сметката на касите, всеки получава, заедно с извинението за причиненото неудобство, брошура с подробности, свързани с болестта Алцхаймер и нейните симптоми. Чрез този малък „социален експеримент” и съвсем простото разместване на продукти в магазина, организаторите правят така, че всеки един от посетителите на магазина да преживее малка част от това, което болните преживяват всеки ден – загуба на паметта и забравяне на прости на пръв поглед неща, като това кое къде се намира.


Резултатите: 

Въпреки, че се състои само в рамките на един ден, кампанията провокира изключително голям интерес. В резултат, освен увеличеното внимание по проблема, в сметките на фондацията само за ден и само от хората в супермаркетите, са набрани толкова пари за борба с болестта, колкото не се събират за цяла година. Цялата кампания, разбира се, попада и в полезрението на медиите, които говорят за загубените стоки в магазините и болестта на Алцхаймер в продължение на дни.

Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals

Няма коментари:

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)