Новият PR е социалният скаут!
Тази предизвикателна сентенция излезе от устата на един от
лекторите на семинара –„Интернет маркетинг с нулев бюджет” – Kaladan. Когато я чух, веднага ми
прозвуча много интересно и провокативно – „новият PR е социалният скаут!”. И как иначе!
Като оставим настрана натрупаната
романтичната представа за хората, които от малки се научават да се справят сами
във всякакви нестандартни ситуации, със сигурност съвременния PR се доближава в голяма степен до
скаутството. Подобно на тази зелено-оцеляваща организация, и в нашия бранш
специалистите трябва да са „винаги на щрек” и „винаги да успяват да се справят
във всякакви ситуации”. Освен това, в чантата на всеки уважаващ себе си Event manager със сигурност
има поне един SURVIVAL KIT,
в който са концентрирани всякакви неща – от отвертка и свински опашки, през
чорапогащник и фон-дьо-тен.

Ето и няколко хитринки, които ще ни
помогнат да станем още по-добри „социални скаути” – с нулев бюджет, разбира се:
- Нека тази седмица отделим
поне малко време, за да разгледаме социалните мрежи (колкото и банално да
звучи това на пръв поглед). Нека излезем от Facebook и смело да се потопим в LinkedIn (където
най-важно е да си съберем поне няколко recommendation-a), Twitter, Pinterest (който се използвал в
80% от жени), Forsquare и…Google+ (който между другото ще ни помогне да се оптимизираме по-добре при
търсене в Google).
Не казвам да станем супер активни навсякъде, но да познаваме особеностите
на отделните платформи. В този ред на мисли, не е важно да се чекваме
редовно дали, какво, кога и къде ядем, а да сме убедени, че ако трябва да
правим интересна кампания, можем спокойно да използваме възможностите и на
Forsquare…
- Да приоритизираме бюджета си
в следващите месеци и да си поставим за цел да се запишем поне на един
курс за онлайн маркетинг – колкото и да си мислим, че всичко знаем дори за
Facebook, само защото
прекарваме доста време в него, винаги има много неща, които специалистите
знаят по-добре от нас. Факт.
- Да се включваме активно по професионални дискусии (в професионални групи). Разбира се – не задължително да сме „на всяка манджа – меродия”, но все пак присъствието ни не бива да е и „от дъжд на вятър”. Това ще ни подобри „социалната репутация”, убедени са експертите.
- Да публикуваме статуси или материали във Facebook, като имаме предвид ключови думи, които агрегата обича. Това ще ни индексира по-добре. Много добра и задълбочена статия по въпроса има в блога на Иво Илиев тук.
- И…да не си забравяме
чувството за хумор. Дори и когато някой нещо хейтва, трябва да не си го
слагаме много присърце. В тази връзка – благодаря на Ален Попович за
отвратителния MARMITE,
който ни даде да опитаме вчера на семинара. Между впрочем, фирменият сайт
и онлайн представянето на MARMITE
си остава ненадминат пример за това как да се справяме с хейтърите
и да ги превърнем безболезнено (и с чувство за хумор) във фенове. Вижте
повече тук.
Толкова
за социалното скаутство.
И още
нещо за финал - ако винаги спирате водата, докато си миете зъбите – това няма да ви
направи по-добър PR, но
при всички положения ще ви направи по-добър човек! J
1 коментар:
Браво, Креми. Много добър обзор от малко по-различна и естествена гледна точка, от която специалистите, не сме свикнали да гледаме подобно съдържание :)
Публикуване на коментар