петък, 1 март 2013 г.

Cannes Lions PR/Silver: А ти нави ли си крачола?

Cannes Lions PR: Silver
Категория: Charity and Not for Profit
Име на проекта: REMÁNGATE
Име на клиента: ARCANGELES FOUNDATION
Име на компанията: PROXIMITY COLOMBIA Bogota, COLOMBIA





Кампанията: 
Колумбия е третата страна в света с най-много противопехотни мини, заровени в земята. Дори днес, всяка минута някъде из джунглите избухва по една настъпена мина, невидима за невъоръженото човешко око. Точно заради мащаба на този проблем, фондация ARCANGELES FOUNDATION предприема кампания за популяризирането му. Идеята, на която се осланя цялата кампания, е проста – извеждане на преден план на общ символ, който да се превърне в разпознаваем знак за съпричастност. В случая, символът е навит крачол до коляното на единия крак. Без какъвто и да е бюджет, но водени от идеята за създаване на публичен диалог по темата, организаторите увещават поредица от известните в страната личности, които да се включат про боно в кампанията и да станат нейни лица. Информацията за предстоящия ден, в който всички са призовани да навият крачола си, се разпространява лавинообразно в медиите, като съпричастността си показват десетки колумбийски звезди, политици, фирми и марки.

Резултатите: 
С едва $12 000 първоначална инвестиция, организаторите на кампанията постигат публичност и медиен интерес в размер на над $1 милион. Хиляди колумбийци си навиват крачолите в деня, определен за това. Най-известните марки в страната поставят изображение на крак с навит до коляното крачол в своите лога, а създаденият публичен шум генерира натиск върху правителството и в резултат – Конгресът гласува закон за забрана на противопехотните мини, който никога допреди това не е бил на дневния ред на политиците.



Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.
PR@Festivals в YouTube.

вторник, 26 февруари 2013 г.

Трите думи в кризисния PR: открити, смели, искрени


Последната седмица беше шеметна. Независимо дали се занимаваме с политика или не, неизменно ежедневието на голяма част от нас беше повлияно от кризата в държавата ни, която дойде и отново потвърди собствената си същност: криза е всичко случващо се, различно от обичайното. Извинете ме, ако вече ви е дотегнало, както от тази дума, сама по себе си, така и от политическия контекст, в който тя пребивава последните дни, но …по това, което виждаме около нас, вероятно няма да е излишно да си припомним някои железни комуникационни правила за реакция при кризи. Защото мълчанието, липсата на яснота или информация, както и императивният тон, не са най-доброто, което можем да направим, когато журналистите подпалят телефона ни. Както и да го изключим, разбира се ….

Цялата ми публикация, можете да прочетете тук.
Снимка: DarikNews, Варна



Към Facebook страницата на PR@Festivals - мястото на най-добрите комуникационни кампании.

петък, 22 февруари 2013 г.

Cannes Lions PR/Bronze: Да си засадиш фактурата за ток

Cannes Lions PR: Bronze
Категория: Environmental PR
Име на проекта: PLANT THE BILL
Име на клиента: ENEL ROMANIA
Име на компанията: SAATCHI & SAATCHI ROMANIA, Bucharest, ROMANIA



Кампанията:
Като повечето компании, чиято дейност е свързана с издаване на фактури до абонатите, мениджмънтът на електроразпределителното дружество Enel – Румъния, решава да инициира мащабна акция, чрез която да прикани своите потребители сами да се откажат от използването на хартиени фактури за сметките си. За целта, обаче, решават да подходят иновативно и разпечатват фактурите върху хартия, създадена от сурови семена, която след като бъде заровена в почвата и поливана редовно - покълнва! В рамките на един месец, всички потребители на дружеството получават сметки си на такава хартия, като получават възможността вместо да я изхвърлят, да я засадят някъде, приканвайки ги към „зелен” начин на живот и отказ от хартиената фактура. 



Резултатите: 

След разпращането на фактурите, над 50 000 от потребителите на дружеството се отказват от хартиената и преминават към електронна фактура, с което към момента са спестени над 8 тона хартия. 


Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.
PR@Festivals във YouTube.

сряда, 20 февруари 2013 г.

PR и продуктовото позициониране


„Много мутренски очила имаш!
-Благодаря, подобно.”


Това са реплики от вероятно най-успешния български сериал „Под прикритие”, чрез които в рамките на сценария се позиционира известна марка очила. Тази сцена от филма, в която между другото и двамата й носители носят най-разпознаваемия модел на марката, естествено провокира темата за продуктовото позициониране и за това дали е възможно въобще позиционирането да бъде „елегантно”, ненатрапчиво или още повече – впечатляващо.

Цялата ми публикация можете да прочетете тук.

четвъртък, 14 февруари 2013 г.

Валентин, Трифон и комуникацията



Отново е 14-ти и отново общественото пространство е полято с обилна доза сърчица и вино. Въпреки динамиката в обществено-политическите и комуникационни процеси, някои неща остават непроменени и едно от тях е отношението на българина към днешните два празника. В контекста на тази „непромененост”, припомням какво сме си говорили за PR и специалните събития преди една година на този ден тук .

Днес искам единствено да добавя поздравления към Google за тази свежа и много впечатляваща, с оглед коментарите в нюзфийда ми във Facebook, начална страница. След като разгледах всичките им „влюбени” и „невъзможни” комбинации, нямаше как да не се подсетя за една кампания от PR@Festivals, основата на която е именно привидната любовна несъвместимост между хората. За тези, които не са се запознали с нея, кампанията може да се намери тук.









  








 



  


  

  


  

  


Весел празник и наздраве!




сряда, 13 февруари 2013 г.

Cannes Lions PR/Gold: Кризата с голия мъж

Cannes Lions PR 2012: Gold
Категория: Crisis and Issue Management
Име на проекта: THE NAKED MAN
Име на клиента: LA REDOUTE
Име на компанията: CLM BBDO Boulogne-Billancourt, FRANCE





Кампанията: 
През януари 2012 г., на заден план на снимка, илюстрираща продукт за деца, предлаган в един от най-големите световни онлайн магазини - La Redoute.fr, потребителите откриват, че в кадъра е попаднал чисто гол мъж. Този доста неприятен гаф бързо обикаля социалните мрежи и въпреки, че своевременно снимката е премахната, „голият мъж” се превръща втората най-обсъждана тема в Twitter. Естествено, оттам тя отива в заглавията на традиционите медии и дори влиза в някои телевизионни новинарски емисии. От екипа на електронния магазин решават да се възползват от тази огромна публичност като превърнат „дефекта в ефект”. Това става като разпространяват в социалните мрежи видео на един от мениджърите на сайта, в което дамата се извинява за причиненото неудобство, но обяснява, че то е част от кампания, която предвижда появата на „сгрешени” изображения в част от снимките, използвани в сайта (видеото можете да изгледате на финала на текста). Също така обявява, че това е началото на забавна игра и приканва потребителите да се включат в „търсенето” на 14 други сгрешени снимки, които са пуснати измежду останалите около 33 600 снимки в сайта. За по-малко от 48 часа, потребителите намират всички „сгрешени” снимки, като всяка една от тях бива споделяна в социалните мрежи, провокира десетки коментари и засилва лавинообразно интереса към кампанията. 


Резултатите: 

Основната цел на екипа на сайта е въпреки грешката, да направи така, че да си възвърне добрата репутация. Освен това да покаже, че марката държи на имиджа си и че я е грижа за това какво качество предлага на потребителите и феновете си. След своеобразната кампания, феновете на марката във Facebook надхвърлят 100 000, а позитивните публикации не могат да бъдат изброени. Видеото, с което кампанията стартира, е изгледано над 220 000 пъти за по-малко от 48 часа. 


 


Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.

понеделник, 11 февруари 2013 г.

PR, Pinterest и силата на визуалното убеждаване

През изминалата седмица се състоя ежегодният световен PR форум в швейцарския град Давос и вероятно един от най-значимите изводи след поредицата от срещи на отбрания кръг световни топ експерти по комуникации, е че ерата на визуалното убеждаване едва сега започва. След бумът на Facebook идва неизбежното време на Pinterest, категорични са специалистите.

Цялата ми публикация можете да прочетете тук.

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)