понеделник, 6 май 2013 г.

Eurobest 2012/ PR Silver: Регистър на неправилно паркиралите

Колко често ви се е приисквало да наснимате всички неправилно паркирали из улиците и да ги изпратите на някого, който да вземе адекватни мерки… ?

Именно тази потребност се превръща в основа на суперуспешна руска кампания, инициирана отново от медия – вестникът The Village.ru. Те разработват безплатно приложение, което помага на всички да снимат неправилно паркиралите и да събират снимките в галерия, в която всеки може да влезе, да коментира или…да се намери сниман и да се засрами :)
Кампанията е наградена със сребро на най-големия европейски фестивал за креативност Eurobest 2012. Агенцията е LOOK AT MEDIA MOSCOW.


Title: PARKING DOUCHE
Client: THE VILLAGE
Category: CONSUMER SERVICES
PR/Advertising Agency: LOOK AT MEDIA MOSCOW, RUSSIA


Description:
'Douche parking' is a huge city problem in Russia. There are not many places to park but also there are people who just don't care about others. Online city newspaper, The Village.ru, has decided to help people make such behaviour socially unacceptable using digital media. We've created a free app. It allows people to take pictures of wrongly parked cars, and save the car number, type (e.g. crossover) and colour. This data is streamed live to special banner ads that are targeted through IP address to locations where these cars were parked. These banners work as pop-ups where you see a car with a number 'parked' on an article you're reading. When you hover over the banner it lets you know that this car is annoying people in a certain street in the city right now just like it's doing on the site. The user was motivated to share the picture of the 'parking douche' in social media to close the banner. Because of the IP address/location targeting, lots of people saw themselves, their neighbours/colleagues or the 'douches' they saw and hated for a long time. That made them care and share the project information, and others were left feeling ashamed. We've discovered a topical city issue. Our solution ignited lots of discussions in media (not only in Russia, but also abroad) and created a huge volume of WOM. This positioned The Village as a socially conscientious brand that inspires citizens to make their city better.

Execution:
We've created a free app that allows people to capture wrongly parked cars. The data is streamed live to special banner ads that are targeted through IP address to locations where these cars were parked. These banners work as pop-ups where you see a car with a number 'parked' on an article you're reading. When you hover over the banner it lets you know that this car is annoying people in a certain street in the city right now just like it's doing on the site. The user was motivated to share the picture of the 'parking douche' in social media to close the banner.

Results:
Because of the IP address/location targeting, lots of people saw themselves, their neighbours/colleagues or the 'douches' they saw and hated for a long time. That made them care and share the project information, and others were left feeling ashamed. ITR — over 70%. Huge media buzz: Mashable, Bloomberg Businessweek, Top Gear, Discovery, Afisha, Russia Today, Rain Optimistic Channel, Lenta.ru, Slon.ru, Vedomosti, Harvard Business Review Russia, RusNovosti etc. more than $1 million in free media money.






Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.

Eurobest 2012/ PR Silver: Битката за бебетата

„Битката за бебетата” не е поредната сълзлива дарителска акция. Това е национална кауза, която обединява цяла Сърбия в една от най-мащабните кампании, случвали се някога в страната. На финала – болниците там получават нови 195 кувиоза на обща стойност над 2.5 милиона евро. Агенцията е Saatchi&Saatchi Belgrade. Кампанията е наградена със сребро на Eurobest 2012.

Eurobest 2012/ PR:Silver
Title: BATTLE FOR THE BABIES
Client: FOND B92
Product: HUMANITARIAN CAMPAIGN FOR DONATIONS OF 100 NEW INCUBATORS
PR/Advertising Agency: SAATCHI & SAATCHI Belgrade, SERBIA



Description:
Serbian hospitals were poorly equipped to provide care for our youngest and most vulnerable citizens. The 40 years old incubators were severely outdated, resulting in death rate for babies to exceed 60 percent. Despite these startling figures, incubators were not being upgraded by the government and the public remained unaware of the problem. Our goal was to receive donations for 100 new incubators. We had to bring the issue to the forefront of people’s minds and help ensure that more babies would not die as a result of dated technology. Challenge was to motivate Serbians into collective action and putting pressure on companies with the capacity to help. But, rather than asking individuals to donate to the cause, we mobilized people behind a humanitarian movement “Battle for the Babies”. To create an emotional interest in the cause, babies were framed as the nation’s youngest and most heroic fighters embroiled in a battle where living is the final victory.

Execution:
Our weapon was the voice of people! We made people part of the battle, not just a mean. On our web site they could choose roles for themselves within the ‘army’. Recruiters created pressure by voting for companies they felt should donate to the cause; Veterans (people who were premature themselves) shared their stories; Medics (members of the medical community) highlighted needs of premature babies; and Guerilla Squads spread the word. Every day more people, organizations, hospitals, schools and institutions joined this heroic movement! Volunteers from entire Serbia distributed materials, organized events to promote the cause and created voting spots on streets. The army created a buzz which motivated more people to join the battle! Independent networks and all national media joined by donating free media. Image of a raised baby’s fist – drawing on the well-known image of resistance – became an iconic symbol for the campaign, sweeping across the country!

Results:
Public awareness, engagement of media and number of donated incubators were main criteria for evaluation. 1 million people joined this heroic battle and put pressure on more than 700 companies. Campaign raised funds for 195 incubators, amounting to 2,600,000 Euro covering needs of the entire country. Every newspaper, TV and radio station in Serbia engaged in the battle. Media reach over 85% of total population. The campaign generated 420,000 Euro worth of free media and 1,700,000 Euro of PR. Total media budget 0 Euro. All contributing companies and individuals were rewarded with a medal of honor, signifying the invaluable contribution they made to the lives of others. The event was broadcasted live on national television. President of Serbia declared 2012 the Year of Babies.




Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.

Eurobest 2012/ PR Gold: Шведите го правят най-добре

Една изключително силна Twitter кампания, насочена изцяло към представяне и поддържане бранда на Швеция. Основната идея в нея е, че всеки един швед е посланик на своята страна и като такъв трябва да бъде използван целенасочено. Така стартира мащабната Twitter кампания @Sweden, в рамките на която всяка седмица различен човек поддържа акаунта и туитва своето „шведско” ежедневние. В нея се включват, както известни личности от страната, така и обикновени хора. Кампанията е наградена със злато от Eurobest 2012/PR. Агенцията е VOLONTAIRE, Stochholm.

Title: CURATORS OF SWEDEN
Client: SWEDISH INSTITUTE MARIA ZIV & VISITSWEDEN
Type of Entry: Technique
PR/Advertising : VOLONTAIRE Stockholm, SWEDEN

Description:
Objective Position Sweden as a progressive country. Planning How do you create curiosity, interest and sympathy for a small nation of nine million far up in the north of Europe? And how to prove the core values (open, authentic, caring, innovative)? PR Strategy Start conversations instead of one-way communication, in order to let people spread the word volontarily - without a given budget. Use the fastest medium to reach journalists and multipliers globally: Twitter Idea Remove nation-branding conventions by letting ordinary Swedes control the official @sweden account one week at a time. Let them represent Sweden through personal reflections, thoughtful, provocative and fun tweets. Then repeat the procedure week after week putting new persons in charge of the account. Tweet by tweet, the image of Sweden is built: dynamic, personal, innovative and deeply human. Then add: No censorship. No limits. Just like Sweden. Results We attracted over 65 000 followers from 120 countries and started thousands of conversations, sparking discussions on transparency in social media and how technology can be used for democracy as well as inspiring others to start similar accounts like @WeAreAustralia, @PeopleOfTheUK, @TweetweekUSA and @CuratorsMexico. Featured in all major media such as TheTimes, BBC, CNN, MSNBC, FoxNews, blogs such as boingboing, thenextweb, readwriteweb and mashable as well as on sites such as Huffington, Al Jazeera, Al Arabiya, Vogue, WashingtonPost, Globe&Mail, LaStampa and broadcasted on Swedish, Italian and US radio for an equivalent PR value in excess of $ 40,000,000.

Execution:
Curators of Sweden is not a campaign, but an ongoing initiative that lives in real-time on the Twitter platform. The initiative started on Nobel Day, the 10th of december 2011. Each week sees a new spokesperson for the country, being revealed on sunday night before starting his/her honourable task on Monday morning. An archive function of the curators' tweets and a short description of the project are available in parallel on the curatorsofsweden.com website.

Results:
We attracted over 65,000 followers from 120 countries and started thousands of conversations, sparking discussions on transparency in social media and how technology can be used for democracy as well as inspiring others to start similar accounts like @WeAreAustralia, @PeopleOfTheUK, @TweetweekUSA and @CuratorsMexico. We've been featured in all major media such as The Times, BBC, CNN, MSNBC, Fox News, blogs such as boingboing, thenextweb, readwriteweb and mashable as well as on sites such as Huffington, Al Jazeera, Al Arabiya, Vogue, Washington Post, Globe and Mail, La Stampa and broadcasted on Swedish, Italian and US radio for an equivalent PR value in excess of $40,000,000. Some media have been contacting our Curators directly for interviews after their week is up. We think this is great!






Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.



Eurobest 2012/ PR Gold: Накарайте политиците да говорят!

Това е една кампания, отличена със злато от един от най-големите европейски фестивали – Eurobest 2012/PR. Зад нея седи най-големият информационен сайт на Екатерининбург (Русия) – URA.RU, който инициира офлайн инициатива, при която три големи пътни дупки са превърнати в част от образите на трима от градската управа - губернаторът, кметът и заместник-кметът на града. В отговор, от управата изпращат хора, които да „замажат” с боя образите. От медията, обаче са предвидили този ход, монтирали са скрити камери и след като графиките са „замазани” с боя, излизат с посланието: „Да ги замажем не означава, че сме ги ремонтирали” (“Painting is not fixing it!”). А така ефектът от акцията само се мултиплицира …

Eurobest 2012/ PR: Gold
Title: MAKE THE POLITICIANS WORK!
Product: CITY WEBSITE
Category: BEST USE OF LIVE EVENTS, STUNTS, CELEBRITY ENDORSEMENTS
PR/Advertising Agency: VOSKHOD Yekaterinburg, RUSSIA


Yekaterinburg is the fourth largest city in Russia by population; and one of the very last in terms of quality of roads. The local site URA.RU, which writes about life in the city, decided to remind politicians that it is their duty to repair the roads. Our politicians don’t care about potholes. Their only worry is their own public image. So we associated road holes with the images of certain politicians. In the night, on three potholes in city center, we drew faces of the governor, the mayor and the vice-mayor. In the following day workers were sent to the holes but only to cover the portraits with paint. The officials were not aware that we were watching over the holes with hidden cameras. We came back to the holes and next to each painted out portraits we wrote: “Painting it is not fixing it”. The news about caricatures with the reference to Ura.ru became a viral sensation in Russia. The politicians were no longer able to sit idle. The holes were fixed. Thus a special-purpose project Ura.ru Roads was launched, where every citizen can submit a problem road with a demand to fix it. The news about the action was released in more than 300 media, mentioned in social networks more than 7000 times. During this period of this episode, the website traffic on URA.ru doubled. But the main thing is that it made the officials begin doing their jobs.

Execution:
In the night, on three potholes in city center, we drew faces of the governor, the mayor and the vice-mayor. In the following day workers were sent to the holes but only to cover the portraits with paint. The officials were not aware that we were watching over the holes with hidden cameras. We came back to the holes and next to each painted out portraits we wrote: “Painting it is not fixing it”.

Results:
The news about caricatures with the reference to Ura.ru became a viral sensation in Russia. The politicians were no longer able to sit idle. The holes were fixed. Thus a special-purpose project Ura.ru Roads was launched, where every citizen can submit a problem road with a demand to fix it. The news about the action was released in more than 300 media, mentioned in social networks more than 7,000 times. During this period of this episode, the website traffic on URA.ru doubled. But the main thing is that it made the officials begin doing their jobs.




Към останалите кампании, публикувани в PR@Festivals.
PR@Festivals във Facebook.



сряда, 10 април 2013 г.

Блогърите и Avene: успешното събитие за блогъри


Вчера френският козметичен гигант Avene се осмели да организира събитие за блогъри и това, естествено ме провокира да се позамисля по голямата тема за комуникацията с блогърите у нас. Никак не случайно използвам именно глагола „осмелявам се”, тъй като независимо, че това е една от най-модерните форми на таргетирани събития, у нас подобни никак не се правят често. Дали, защото клиентите все още не оценяват докрай необходимостта от установени отношения с „ресорните” блогъри или пък „тези хора” – блогърите, де,  все още се оказват едно мъгляво понятие, събирателно за хора, които нещо-си-там пишат по някакви-си-там темички…
Без да се спирам на емоционален анализ (какъвто определено напира в мен) на това последното, искам да споделя някои много добри хрумки, взети от вчерашното събитие, които надявам се, да успеят да вдъхновят или пък – „окуражат” още компании за предприемане на „първата крачка” по пътя към блогърите.

Първото нещо, на което искам да обърна внимание е, че от Avene определено бяха се постарали да поканят блогъри. Ама не журналисти или хора, с постоянен абонамент за събития, на които има вино и безплатни тестери… Освен това, броят на блогърите –гости беше внушителен за подобен род събития, което пък е резултат от това, че никой от компанията не е решил, че разбира от всичко, а за организирането на блогърско събитие са се обърнали естествено към блогъри, които се занимават с комуникации и те, от своя страна, съвсем успешно бяха достигнали до желаната аудитория. Това е една сериозна точка в плюс за Avene и още по-сериозна в минус за всеки, който си мисли, че Гугъл ще му каже всичко и блогърите ще се отзоват „под строй” на всяко събитие, поканени от всеки човек и буквално „примамени” от нещо безплатничко J

Другото нещо, което определено ме впечатли, беше фактът, че сценарият беше адаптиран към характеристиките на аудиторията. Така че, освен задължителните презентации с много пълнеж и мако конкретика, разказани пламенно от експерти на марката, към тях се включи и човек, който каза пет приказки на езика на блогърите. Борил Богоев (организатор на събитието, блогър и онлайн маркетинг специалист) излезе пред женската-блогърска аудитория и обърна събитието в посока – блогърите и техния конкретен интерес към марката и нейните продукти. Той представи три аргумента защо блогърите биха искали да пишат за това събитие и какво Avene ще направи за тях. Ясна, точна и конкретна win-win ситуация, в която изобщо не си мислете, че става въпрос за пари. Който познава блогъри или се опитва да блогърства знае, че в основата на личното предизвикателство за поддържане на личен/професионален дневник, седи някаква идея. И именно идеите са тези, които „палят” блогъри, всичко друго е второстепенно. Е, Борил представи три идеи, развити в алтернативи, като разбира се, остави последната дума на гостите. На тяхната свободна воля да пишат или не, каквото и да е, да хвалят или хейтят. Единственият апел беше да са искрени в писането си, което пък е другото най-важно нещо за блогърите. Факт.

Всъщност, отивайки на това събитие, ако трябва и аз да съм максимално искрена, не планирах да пиша. Провокирана бях обаче от добрата организация и личното отношение към добре дефинираната аудитория. А това вече е друго нещо, за което определено си заслужава да се разкаже и … както се казва, да се сподели.
Защото добрите практики, трябва да се споделят, нали?!



Към PR@Festivals - страницата на най-добрите комуникационни камапании

Спечелете си награда и разкажете на всички



Интересен факт е, че 89% от мениджърите в света биха предпочели да не участват в професионални конкурси, просто защото не обичат да губят. Още по-любопитна е статистиката, представена ни от американския център MRC, според която едва 32% от собствениците на бизнеси се радват, когато са отличени с втора награда. Когато обаче наградата е „трета” или „бронзова” процентът на „доволните” мениджъри рязко скача - на цели „67%”.

Основният въпрос, свързан с участието в професионални конкурси още на ниво „да се включим или не”, си остава, можем ли да направим нещо повече, така че да спечелим награда и да имаме повод след това да се похвалим в публичното пространство. Точно заради това ви предлагаме няколко прости съвета, изведени от практиката, за това как бихме могли да увеличим собствените си шансове за успех при участие в конкурси. Някои от съветите бихме могли да използваме и още по-рано – докато се опитваме да убедим нашия мениджър защо е важно да се участва в професионални състезания и колко големи шансове имаме за успех.

Цялата ми публикация можете да прочетете тук.
Снимка: www.newtrend.bg






Към PR@Festivals - страницата на най-добрите комуникационни камапании

Чуй гласа на аудиторията си. Той казва много


Преди дни изненадващо за всички (!), открихме поредния мол в София. Следващите редове обаче не са посветени на темата за лъскавите търговски центрове и техния впечатляващ брой у нас. Посветени са на това колко важно е каквото и да правиш в комуникациите, да не забравяш да мислиш за аудиторията си. И ако си сигурен, че аудиторията ти се състои от „модерни европейци”, да не я таргетираш с визии като за „азиатци – традиционалисти”, например. Защото най-важното правило, що се отнася до аудиторията в комуникациите е: не прави това, което ти харесва на теб, а това, което знаеш, че ще със сигурност ще се хареса на публиката ти. Факт, е че понякога този, който разписва бюджета трудно преглъща собственото си его в подобни ситуации, но именно тук е ролята на специалиста по PR да го убеди кое би било най-добре за бизнеса му - директно и без излишни увъртания.




Като говорим за проучване на аудиториите, истинският проблем обаче далеч не се състои в очевадното несъответствие при доста български кампании, между профила на целевата аудитория и посланието, което е създадено „специално” за нея. Това, което се вижда на повърхността, както се казва, е само „върхът на айсберга”. Отдолу седи липсата на желание за инвестиции в предварителни проучвания на аудиторията от страна на значително по-голямото парче от „тортата” на клиентите на комуникационни услуги. Вероятно едно от най-устойчивите клишета в бизнеса се оказва именно определянето на профила на целевата публика. Резултатът – почти във всяко клиентско задание съществува едно и също „сегментиране” на аудиторията: мъже/жени, модерни, активни, със съвременно мислене и т.н. 



Цялата ми публикация можете да прочетете тук.
Снимка: www.newtrend.bg






Към PR@Festivals - страницата на най-добрите комуникационни камапании

Menu(Do not Edit here)

Slider(Do not Edit Here!)