Разкриха тайните на блогосферата
От няколко дни на пазара е дългоочакваният втори за 2012-та, юбилеен
брой на сп. SIGNCAFE.
В PR раздела, водеща е темата със заглавие „Шестият елемент”. Ето
малко подробности, свързани с нея:
„Една
от най-скъпите коли в света носи името „Шестият елемент”. От дебюта си на
изложението в Париж през 2010-та, всички автомобилни експерти са единодушни, че
именно този модел е навярно „най-впечатляващият” създаван някога. Неслучайно,
вдъхновени от шестия рожден ден на списание SIGNCAFE, решихме да посветим PR темата на този юбилеен брой на една от най-впечатляващите
възможности, които, подобно на този автомобилен модел, застава на пътя на
специалистите по комуникации с все по-нарастващо значение – БЛОГЪТ.
Признавам
си, и аз, като голяма част от родните PR специалисти, в голяма степен подценявах тази медия. Не знаех
много за нея, но и не срещах особена необходимост от това да науча каквото и да
е в повече. Всичко, обаче се промени, когато се натъкнах на вероятно една от
най-поучителните български онлайн книги, писани някога по темата – Blogopedia. Водена от
собственото си любопитство, изтеглих я веднага (авторите й я разпространяват
безплатно!) и – в голяма степен, на пук на себе си, започнах да я чета,
търсейки отговор за това: „Какво пък толкова има в тези блогове?!”. Няма нужда
да обяснявам какво аз намерих вътре и как се промени представата ми за цяла
една неподозирана от мен, реалност. Без никакво колебание обаче, реших, че
трябва да споделя наученото. Или – да помоля десет от авторите на Blogopedia, заедно да
разкажат най- важното, което трябва да се знае за блоговете, специално за вас –
читателите на SIGNCAFE.
За моя най-голяма радост, всеки един от тях прие да се включи в този
нестандартен проект на списанието ни с изключителна готовност. Резултатът –
повече от десет страници полезни съвети, любопитни идеи и много „малки тайни”
за това как да си направим и да поддържаме успешен блог. Насладете им се!”
Любими цитати от авторите на темата:
„Доста често се чувствам "ветеран" (разбирай -
"уморен кон"), но всъщност съм блогър от някакви си четири години. Не
е малко, но не е и чак толкова много... Пък и едва ли е чак толкова важно от
колко време пишеш - а какво пишеш, нали така?!
Смисълът на блогирането - поне за мен лично - е в това, да чувстваш, че имаш нужда да кажеш нещо на света. Много хора са сърдити на целия този свят и не му говорят. Други пък са възпитани в някаква фалшива скромност - и нямат никакво намерение да занимават света със себе си. И от двата типа няма да излезе читав блогър... но не е невъзможно. Хората се променят.”
Смисълът на блогирането - поне за мен лично - е в това, да чувстваш, че имаш нужда да кажеш нещо на света. Много хора са сърдити на целия този свят и не му говорят. Други пък са възпитани в някаква фалшива скромност - и нямат никакво намерение да занимават света със себе си. И от двата типа няма да излезе читав блогър... но не е невъзможно. Хората се променят.”
Пламен Петров е човекът, който в края на 2009-та решава да събере
съмишленици и да създадат книгата за блогърстването – Blogopedia.
„Най-важното за един блог, без значение какъв е, е да се
списва честно,
със страст. На второ място за успеха на блога са важни последователността и уникалността на споделяното.”
със страст. На второ място за успеха на блога са важни последователността и уникалността на споделяното.”
Жустин Томс е името, с което се
свързват като че ли най-много проекти у нас – цели 9 книги, посветени на
разучаване и овладяване на онлайн пространството.
“Като правило е добре при нов
блог да се започне от безплатна споделенa платформа. Особено, когато ви липсва
опит в създаването на сайтове и програмирането в интернет. Безплатните
платформи предлагат много възможности, които лесно и бързо могат да се
конфигурират. Така буквално за 5 минути може да си направите блог и да
започнете да пишете статии.”
“Лоялните читатели са най-ценни както и
лоялните клиенти. Истината е, че ако
блогът няма фокус, нещо, което да го отличава от всички останали трудно ще
успее да събере и лоялни читатели. Така че първата крачка към създаването
на вярна аудитория е избора на фокус и придържането към него. Събирането на
читатели не е работа за ден два и изисква постоянност от страна на пишещия.”
Деси
Бошнакова е може би
най-известният PR специалист-
блогър у нас и със сигурност няма нужда от обширно представяне.
Борил Богоев е
горд притежател на Ph.D. по бизнес модели в интернет, онлайн предприемач,
консултант и лектор.
„Ако
водещият критерий (при
създаване на блог) обаче е чистият егоцентризъм и желанието да погали егото си,
пишейки нещо, без то да носи добавената стойност от споделената информация,
никоя социална мрежа не може да му помогне блогът да стане популярен и
посещаван. Честно казано не вярвам подобен блог да просъществува повече от
година.”
Ивелина Атанасова е блогър, експерт по дигитален маркeтинг и консултант с опит в областта на
бизнес стратегиите, комуникациите, онлайн рекламата и PR.
„Моят личен съвет е: ако сте
обзети от гняв или друга силна емоция, изчакайте да ви мине. Пишете в блога си
само, когато сте спокойни и така ще сте в състояние да обмислите случката от
различни ъгли и да създадете по-стойностни текстове.”
МайкРам
е консултант по управление на проекти и кариерно развитие. Занимава се с
маркетинг в социалните мрежи и изнася лекции по комуникационни умения и
говорене пред публика.
„Повечето фирми си представят, че продажбите
ще скочат бързо с помощта на блога и че блогът е един евтин и неизискващ усилие
проект. Няма такова нещо. Блогът изисква
време и компетентен човек или екип, който непрекъснато поства нови неща и има дар слово и чар да общува с посетителите
на блога. Ако това им харесва, ако те си
паснат с модератора на блога, посетителите ще станат ваши почитатели, а
почитателите ще се превърнат във
ваши лоялни клиенти.”
Поли
Козарова е съ-автор на един от най-четените професионални блогове за
комуникации - Маркетинг Буркан. Тя е
маркетинг експерт с над 15 годишен опит в маркетирането и продажбите в
консултантски и IТ компании.
„Ако писането и поддържането на блог не ви
носи радост, по-добре не го правете. Важи и за корпоративнтие блогове -
намерете някой, който ще прави това с удоволствие.”
Събина Панайотова е блогър и
фрилансър в областта на социалните медии. Казва,
че етикетът, който най-добре я описва е "блогър", защото има мнение и
обича да го изказва свободно.
"Мога спокойно да
разгледам Facebook като микроблогинг платформа със
строго изразен социален характер"
ДимитърНиколов е консултант по интернет маркетинг, специализиращ
международен бизнес и мениджмънт в Гронинген, Холандия.
Още веднъж - благодаря на всички, че се съгласиха да участват в този изключително интересен проект!
1 коментар:
Участието в написването на тази книга ми беше изключително приятно и се радвам че бях избран да бъда сред нейните автори. Надявам се да е полезна и днес на онези, които искат да използват това средство - блога - за да споделят своите идеи с хората.
Публикуване на коментар