Да покориш дъното и... киносалоните
Вчера световните медии гръмнаха с новината, че
американският режисьор Джеймс Камерън е „кацнал” на дъното на Марианската
падина. Евала! Дълбок поклон пред смелостта, желанието и постоянството на този
човек – все черти, доста редки в наше време. Особено редки пък, когато става
въпрос за хора с изключителни възможности,
които имат избор да инвестират в каквото си искат или – разбира се, да
не инвестират в нищо. Просто да си седят кротко под някоя палма, да съзерцават
океана и да чакат просветлението да ги порази свисше.
Тъй като няма нищо случайно на този
свят, камо ли – когато става въпрос за реализирането на проект, чиято
подготовка отнема седем години, след поредното видео от потапянето на
авторската подводница, изведнъж „ми просветна” защо Камерън е избрал да се потопи точно вчера
- 26 март. И въпреки, че този ден си беше на пръв поглед най-обикновен
понеделник в края на март, то, спрямо световната премиера на Titanic 3D, обявена официално за 4 април,
изборът на “момент за спускане” се явява никак не случаен. И много PR-ски (този път в
най-положителния смисъл на тази дума).
Десетина дни преди филмовата
премиера на мегапродукцията, емблематична за края на 90-те, екипът със
сигурност имаше нужда от криейтив, който да върне интригата и вниманието на
зрителите обратно към идеята за Титаник. Прогнозите, свързани с евентуалния
интерес на зрителите към 3D варианта,
никак не кореспондираха и наполовина с интереса, който този абсолютен хит
предизвика по целия свят преди малко повече от 15 години. Много от хората,
отишли да го гледат тогава по много пъти, днес са по-възрастни, по-мъдри,
не знам дали по-малко романтични, но със сигурност по-трудно впечатлими откъм филмови
ефекти. На фона на появилите се суперпродукции през последните години,
технологичният „Титаник” от 1997-ма днес изглежда като обикновена мелодрама. И
точно преди да се появи по кината възможността за ново 3D изживяване в ледените води на Океана,
интересът към водната шир изведнъж стана по-актуален от всякога. Кадрите от
новото океанско приключение на Камерън от вчера, сигурна съм, ще съпътстват
новината за новия „Титаник” през цялата следваща седмица. И понеже всеки от нас
е подвластен на огледалните неврони в мозъка си (по изследване на Линдстрьом,
за когото ще ви разкажа към края на седмицата), със сигурност броят на хората,
на които им се прииска да се „потопят” и да изживеят „досега на водата” ще се
увеличи драстично, спрямо предварителните проучвания. И – ще се превърне в
сигурен и много добър пример за комуникационна кампания, реализирана около
много специално събитие, което цели да предизвика интерес към даден продукт,
като се използват възможностите на Ефекта на доминото. И солиден бюджет, разбира се, но това е ... един съвсем отделен въпрос. Затова, още веднъж - Браво, Камерън!
Няма коментари:
Публикуване на коментар