За новите медии и за това как те променят изискванията към
специалистите по комуникации сме си говорили не веднъж. Въпреки това, обаче,
динамиката, с която се променят нещата в социалните мрежи повелява периодично
да си ъпдейтваме темата, тъй като нищо в нея не е за постоянно. Едно от
най-непостоянните неща, свързани с Facebook комуникацията и ефективното
поддържане на корпоративни страници, се свързва с алгоритъма на социалната
мрежа и с променливите, които влияят за оптимизиране на нашите публикации.И за да
не стане прекалено сложно за SEO (оптимизация за търсещи машини) неспециалисти,
за каквито е предназначен предимно този текст, с риск да разсмея гурутата в
бранша, ще се опитам да преведа някои понятия и основни положения.
Да започнем с EdgeRank или формулата на Facebook за
оптимизаране на публикации. Според нея, три са основните компоненти, които
участват във формирането на “мечтаната оптимизация”:
Affinity (Ue),
Weight (We) и
Time (Te).
Цялата ми публикация можете да прочетете тук.
Няма коментари:
Публикуване на коментар