Една от новините в днешния playlist на
медиите отразява протестите на майки, които настояват за по-добро отношение към
жените по време на раждане (http://btvnews.bg/bulgaria/obshtestvo/maiki-nastoyaha-za-po-dobro-otnoshenie-ot-lekari-i-akusherki-pri-razhdane.html).
Тази новина ми се стори истинско дежа-вю, защото няколко месеца по-рано,
превеждайки кампаниите от тазгодишния Cannes Lions в категория PR – открих
доста подобен проблем, превърнал се в успешна кампания на Amnesty
International. За съжаление или не – сайтът на Лъвовете вече не дава достъп до
информацията, около номинираните кампании, а и SIGNCAFE не успя да излезе с
традиционен брой от Фестивала. В моя архив, обаче, както и в Youtube кампанията
съществува, затова – с радост я споделям с вас.
И един последен коментар – никак, ама никак не е добре у нас да съществуват проблеми, характерни за страните
от Третия свят, но ако излезем извън рамките на темата, няма как да не си
признаем, че подобни примери и аналогии са поредно доказателство за това колко
всъщност голям е PR и колко важна е тази технология при създаването на утрешния
публичен (медиен) дневен ред…
Ето я и кампанията (в превод от ентрито на Amnesty International за Cannes Lions'2012):
Категория: Public Affairs
Име на проекта: 0 VIEWS
Име на проекта: 0 VIEWS
Име на клиента: AMNESTY INTERNATIONAL
Име на компанията: LOWE GINKGO Montevideo, URUGUAY
Име на компанията: LOWE GINKGO Montevideo, URUGUAY
Кампанията:
Екипът
на Amnesty International инициира кампания, чрез която да провокира вниманието
на широката общественост към един изключително голям проблем, за който никой не
говори – лекарското насилие, на което са подлагани голям процент от жените в
Урогвай по време на раждане. За целта, от организацията създават клип, който
показва ясно какво преживяват много от родилките в страната. При ъплоудването
му в интернет обаче, броячът отчита 44 000 (това е средният годишен брой на родилки в
Урогвай), като е направен така, че при всяко гледане, числото да се намалява.
Целта е да достигне 0 – изразявайки метафорично целта на организаторите на
кампанията: превръщайки го в публичен, проблемът просто да изчезне. За да се
провокира вниманието на медиите, кампанията стартира на 25 ноември 2011 –
Международният ден за борба с насилието над жени.
Резултатите:
Благодарение
на тази кампания, за пръв път в историята на Урогвай, проблемът с лекарското
насилие над родилки се превръща в тема на вестниците. Подета веднъж от тях, тя
указва натиск върху правителството, което публично го заклеймява. В секцията
„коментари” на сайта на кампанията, хора описват нови 384 подобни случая на
насилие, които са събрани в „Книгата, която не биваше да съществува” и са
предадени в Министерството на здравеопазването за разследване. Днес, година
след кампанията, Парламентът разработва нов закон за репродуктивното здраве, в
който се предвиждат санкции при груби нарушения или случаи на насилие над
родилки. В рамките на 11 дни, видеото на кампанията е сред най-гледаните в
Урогвай.
Ето и видеото към самата кампания:
Няма коментари:
Публикуване на коментар