Преди дни изненадващо за всички (!),
открихме поредния мол в София. Следващите редове обаче не са посветени на
темата за лъскавите търговски центрове и техния впечатляващ брой у нас. Посветени
са на това колко важно е каквото и да правиш в комуникациите, да не забравяш да
мислиш за аудиторията си. И ако си сигурен, че аудиторията ти се състои от „модерни
европейци”, да не я таргетираш с визии като за „азиатци – традиционалисти”,
например. Защото най-важното правило, що се отнася до аудиторията в
комуникациите е: не прави това, което ти харесва на теб, а това, което знаеш,
че ще със сигурност ще се хареса на публиката ти. Факт, е че понякога този,
който разписва бюджета трудно преглъща собственото си его в подобни ситуации,
но именно тук е ролята на специалиста по PR – да
го убеди кое би било най-добре за бизнеса му - директно и без излишни
увъртания.
Като говорим за проучване на аудиториите, истинският проблем обаче далеч не се състои в очевадното несъответствие при доста български кампании, между профила на целевата аудитория и посланието, което е създадено „специално” за нея. Това, което се вижда на повърхността, както се казва, е само „върхът на айсберга”. Отдолу седи липсата на желание за инвестиции в предварителни проучвания на аудиторията от страна на значително по-голямото парче от „тортата” на клиентите на комуникационни услуги. Вероятно едно от най-устойчивите клишета в бизнеса се оказва именно определянето на профила на целевата публика. Резултатът – почти във всяко клиентско задание съществува едно и също „сегментиране” на аудиторията: мъже/жени, модерни, активни, със съвременно мислене и т.н.
Цялата ми публикация можете да прочетете тук.
Снимка: www.newtrend.bg
Към PR@Festivals - страницата на най-добрите комуникационни камапании
Няма коментари:
Публикуване на коментар