Снощи случайно попаднах на
финалната новина от серията „Спортни”, веднага след новините по Нова. Заслушах
се и … зяпнах екрана. За съжаление, онлайн емисията не е раздробена на отделни
елементи и не мога да ви насоча към конкретното видео, което провокира особен
интерес у мен, но за сметка на това, тя днес се е разпространила лавинообразно
и вече може да се види и в онлайн и офлайн медиите (излиза като първа новина,
когато в Google се напише „Димитър Бербатов”). А тя е, че Бербатов е
нарисувал рисунка на любимия си тв герой – д-р Хаус и я е разпространил с
гордост в социалните медии, където за отрицателно време събрал няколко хиляди "лайка"…
Уникално!
Привнесена към някои от основните правила за изграждане на
персонален имидж, тази "невероятна" новина, спокойно може да бъде разгледана
като case study
за обозначаване „какво не бива да се допуска”, когато ситуацията с персоналния
имидж е – нека кажем „лабилна”.
Ето какво се разчита от това
иначе небрежно и може би – импулсивно публикуване в социалните мрежи. Най-скъпо платеният български футболист и
един от най-скъпо платените футболисти в Европа, най-често оставен на
скамейката на отбора, за който играе, скучае адски докато виси там, и затова
намира утеха в рисуването. От тези рисунки е адски доволен и това вероятно ще е
новото му амплоа, когато нещата с Манчестър приключат. Интересът му върху
футбола не е особено голям и изчаква търпеливо времето му в отбора да изтече,
като се преориентира върху нещо различно…
Много е възможно да ме обвините,
че интерпретацията ми е доста „волна”, но, тя е една от хилядите възможни,
възникнали в резултат на подобен неадекватен и нелогичен сигнал, изпратен от
публичната личност към световната общественост. Защото Димитър Бербатов не е
кой-да-е и неговата публичност предполага определена последователност в
социалното му поведение (поведението му в социалните мрежи). Изпращането на
каквито и да е знаци в тях, трябва да е абсолютно целенасочено и най-малкото
„смислово определено”, защото в противен случай, особено пък когато имаме
вариативен персонален имидж, всяка недомислица рискува да бъде изтълкувана
погрешно и да генерира след себе си поредица от доста нежелани коментари, които
със сигурност ще повлияят върху публичния му образ. Подобно на моята крайно
негативна интерпретация, представена по-горе. Освен, разбира се, ако
преследваната цел не е именно тази, но… дълбоко се съмнявам, че екипът на
Димитър Бербатов гони умишленото му злепоставяне и представянето му в публична
светлина, асоциативно свързана със „скука”, „излишно време за губене”, „незаинтересованост”,
каквито са безспорно соматичните маркери, които кореспондират с „рисуване”,
„драскане” или „скициране”, когато то не е водещата публична активност.
1 коментар:
Има логика в написаното, но също така има логика и в това да напомняш за себе си :)
По-добре със скици за доктор Хаус, отколкото без нищо. Щото реално нищо не се случва около пича.
Някой ще каже..."но това е в разрез с ПРските канони".. и ще е прав.
От друга страна - хората в чужбина туитват и пускат всякакви статуси къде ли не и са по-популярни отвсякога.
Също така не трябва да се забравя, че именно такива "новини" причливат все повече хора в социалните мрежи, където феновете може да са по-близко отвсякога до своите идоли :)
Естествено, логиката ми може и да не е верна 8)
Публикуване на коментар